zondag 22 januari 2012

Boek

Ik geloof dat ik een boek geschreven heb, ik geloof dat het af is.
Ik heb het boek uitgeprint en lees alles na. Er staan veel spelfouten in, die verbeter ik. Ik fingeer alle namen. Eric de Bree wordt bijvoorbeeld Erik de Beer, Mark Buijtenhuijs wordt Marc Buitenhuis, ik wil dat ieder zijn privacy gewaarborgd is.
Ik wil niet doodgeslagen worden.
Sponsors die aan product placement willen doen, kunnen zich nu nog melden (=> joubertpignon@gmail.com). Ik hanteer vriendenprijzen.
Het boek gaat óf Op straat zwijgt Robbie óf Er gebeurde o.a. niets heten.
Als ik alle fouten verbetert/verbeterd (?) heb, zet ik alle verhalen in een volgorde. Door de volgorde ontstaat er een rode draad. Dat is de bedoeling. Al zal het eerder een rode stippellijn zijn.
Dan stuur ik het boek naar redacteur, agent en meelezers. En dan is het verder aan god of Zijn Heilige Toeval, net waar je in gelooft.
Als de uitgever het boek goed vindt, verschijnt het dit najaar. Met een foto op de achterflap waarop ik zo serieus mogelijk kijk.
Ik hoop dat het een niet al te groot succes wordt, en ik niet op de televisie hoef te verschijnen in televisieprogramma's, zodat ik gewoon thuis kan blijven en groupies mijn lul niet aan willen raken.
Er verschijnen zeventig Nederlandstalige debuten per jaar. Een Nederlandstalig debuut verkoopt gemiddeld tussen de 500 en de 1000 exemplaren. Ik denk dat mijn lul voorlopig veilig is.

Mijn lieve en goede en bezorgde en tamme vriend AHJ Dauztenberg klaagt dat ik me te veel in een underdogrol manoeuvreer. Mijn antwoord daarop is dit liedje.