zondag 26 februari 2012

De Hoofdmeester

Vrijdag 16 maart vindt de tweede editie van de Haarlemse Vorlesebuhne plaats. Dit voorleesfestijn wordt gehouden in het Haarlemse eetcafé De Hoofdmeester. De entree bedraagt vijf euro. Van tevoren krijgen de voorlezers een warme maaltijd aangeboden.
Afgelopen zaterdag vierden mijn vriendin en ik ons vijfjarig jubileum, we waren vijf jaar samen. Om dit te vieren gingen we eerst naar Star Wars Episode I The Phantom Menace in 3D. In de pauze wilde ik mijn vriendin ten huwelijk vragen. Van het voorschot van mijn boek, dat later dit jaar hopelijk verschijnt, had ik een diamanten verlovingsring en een zakje bonbons gekocht.
De film werd vertoond zonder pauze.
Daarna gingen we eten bij De Hoofdmeester, om vast het speelveld te verkennen.
Ik nam een vegetarische tagliatelle, mijn vriendin nam de vegetarische risotto. Haar rijst was nog hard. We moesten vechten om te overleven. Oude tijden herleefden. We verlieten het eetcafé als doorgewinterde strijders. Ik dronk vijf glazen rosé, mijn vriendin dronk er één.
Overal om ons heen hingen aankondigingen van het komende optreden. Onder mijn naam in vijfvoud at ik tagliatelle en dronk ik rosé.
Vrijdag 16 maart lezen Jan Veldman, Mylou Frencken en Gerrie Hondius voor. Zelf lees ik zeven A4-tjes met verhalen voor. We lezen in wisselende volgorde voor. Er is ook een lied gemaakt, dat iedereen mee moet zingen. Het thema van de avond is 'Ontregelend'.

Café De Hoofdmeester * Zijlstraat 18 * Haarlem
Reserveren wordt aangeraden