zaterdag 4 februari 2012

De Waag

Ineens lees ik voor. Zo lopen de zaken, het is evolutie, het is de natuur, daar moet je je niet tegen willen verzetten. Ik ben geboren met een houten lepel in mijn mond. Het is een grote eer, etc.
Op donderdag 23 februari lees ik voor in Taverne De Waag in Haarlem. Ik lees pas na 21:30 voor, ik moet werken in de dierenwinkel, het is koopavond. De feestelijke voordrachtavond Woorden in de Waagschaal begint al eerder. Ik weet niet precies hoe laat, als ik zou moeten gokken, zou ik 20:00 gokken. Ik lees vijf minuten voor, ik krijg twee consumptiemunten.
Tot 1996 verbrandden de Haarlemmers hun heksen in De Waag.
De Waag ligt aan het Spaarne, een verzameling water die door de stad Haarlem loopt. Mijn werkruimte ligt aan de andere kant van het Spaarne, een stuk verderop. Ik stel voor dat we daar de afterparty houden. Ik nodig vast vrouwen die met losse haren op ontaarde muziek dansen uit.

Taverne De Waag Damstraat 29 Haarlem