maandag 18 juni 2012

Verstoten broeders

Ik heb een boek geschreven. Het heet 'Er gebeurde o.a. niets' en het verschijnt 4 oktober 2012 (Werelddierendag) bij uitgeverij Atlas-Contact. Enkele van mijn verhalen hebben het boek gehaald, zij zijn de gelukkigen, zij zullen voor altijd voortleven. Enkele verhalen hebben het boek niet gehaald, om uiteenlopende redenen, maar ik weiger ze aan hun lot over te laten.
Een paar dagen geleden sprak ik Nop Maas, hij heeft sinds kort een margedrukkerij, waar hij kleine, minimale, prachtig uitgevoerde miniboeken drukt. Nop Maas drukte eerder voor A.H.J. Dautzenberg, Tim Foncke en mij de uitgave 'Luxembourg'.
Nop Maas en ik bespraken de mogelijkheid om van mijn verhalen die het boek net niet gehaald hebben, de verstoten broeders, een kleine, gelimiteerde, gesigneerde, genummerde, speciaal bekoffievlekte uitgave te maken. We twijfelen nog of we het boekje inclusief reddingsvest uitgeven.

Update 19 juni 2012:
Ik heb de verstoten broeders verzameld en op een rijtje gezet. Wat een slechte verhalen. Ik begrijp wel waarom ze verstoten zijn. Ik trek mijn handen ervan af. Met deze broeders wil ik niets te maken hebben. Ik wil nog steeds graag met Nop een mini-boekje maken, maar even kijken hoe en wat. Misschien een thematische verzameling drank- of trein- of straat- of vriendschap- of liefdes- of dierenwinkelverhalen. Of verhalen waar het woordje 'ik' in voorkomt.