maandag 25 februari 2013

O.a. enzovoorts

Ik werk momenteel aan een aantal projecten, ik kom de dagen wel door.
1. Samen met muzikant Mathijs Leeuwis werk ik aan een literair-muzikale theatershow die 'Waar Beren Drinken' heet. Mathijs zingt en speelt liedjes, ik lees verhalen voor. Dit project nader voltooiing. Nog een week werk, dan is de show af. Vanaf mei kunt u ons in kleine, halfgevulde theaterzalen zien. We beloven erg ons best te doen.
2. Ik heb al een keer een boek geschreven. Het boek heet 'Er gebeurde o.a. niets', het is een roman-in-korte-verhalen. Het boek is gewoon nog, op allerlei plekken, te koop. Ik ben nu aan het ontdekken of ik meer ben dan een schrijver van hele korte verhalen. Ik ben een roman aan het schrijven, het is de bedoeling dat deze roman mijn tweede boek wordt. Ik wil nog niets vertellen over de roman, behalve dat er een mongool in voorkomt. Als het meezit, verschijnt deze roman eind 2014 - het verre toekomstjaar waarin we allemaal nog ongelukkiger zijn dan nu.
3. Over mijn derde boek zeg ik nog even bijna niets, behalve dit: ik weet wel al wat het gaat worden en wat de titel zal zijn. De voorletters van de titel zijn: JZMAJNBK. Ook dit boek gaat weer een andere kant op. Het is geen roman, het is geen korte verhalenbundel. Ik ga onderzoeken wat voor schrijver ik ben. Blijk ik toch alleen een schrijver van korte verhalen, dan is dat iets waar mee te leven is.
4. Ik werk ook aan mijn, eind 2018 verschijnende, vierde boek. Ik ben nieuwe, korte verhalen aan het schrijven. Ik probeer een nieuwe vorm te vinden en te experimenteren met persoonsvormen en invalshoeken, om de bundel meer te laten zijn dan een bundel korte verhalen. We zien wel hoe het allemaal uitpakt.
5. Samen met L.H. Wiener en Paul van der Steen heb ik een bibliofiel konijnen-boekje gemaakt. Op dit moment is Nop Maas het boekje met de hand aan het drukken.
6. Met illustrator Vincent Uilenbroek heb ik een avonturenverhaal gemaakt. Het verhaal moet hier en daar nog wat aangescherpt worden. Als dat is gebeurd, verschijnt het avonturenverhaal ook in een bibliofiele uitgave.
7. Daarover moet nog gezwegen worden.