woensdag 15 januari 2014

Een vorm van promotie

Joshua Baumgarten is een mens dat echt bestaat. Ik heb hem niet verzonnen. Hij komt uit New York en heeft een baard en een bril. Hij heeft allemaal omzwervingen gemaakt en vele avonturen beleefd. Ooit schrijven Lucas Hirsch en ik zijn onthullende biografie. Daarna zal, zul je net zien, de wereld vergaan. Inmiddels woont Joshua al een lange tijd in Haarlem. Hij heeft een winkel die The Irrational Library heet. Het is een geweldige winkel met spullen die zo cool zijn dat het een wonder is dat je in de winkel kunt rondlopen zonder wanten aan. Via zijn winkel geeft Joshua Baumgarten nu ook kleine uitgaves uit. Het wordt een serie die ‘I spoke to you’ heet. Het eerste deel is verschenen, hijzelf en Mat Jongenelen schreven ieder gedichten. De uitgave is in zijn winkel te koop. Voor het tweede deel in de serie schreef Lucas Hirsch vier gedichten. Ik schreef vier verhalen. Het is een harmonica-uitgave. Hoewel ik niet vies ben van zelfplagiaat en het hergebruiken van verhalen zijn het vier nieuwe verhalen. Mijn verhalen staan op de ene kant, de gedichten van Lucas staan op de andere kant, of andersom. Vanaf 25 januari is de ‘I spoke to you’ uitgave van Hirsch + Pignon te koop bij The Irrational Library. Er zijn er niet veel gemaakt, het is een gelimiteerde uitgave. Lucas Hirsch en ik zijn de 25e in de winkel om het boekje te signeren. We kunnen dan onze eigen naam op het boekje schrijven, of elkaars naam, of iemand anders zijn/haar naam en we lezen ook voor. Meer informatie is bijvoorbeeld hier te vinden. Ik geloof dat het boekje vier euro kost. Dat is een euro per Lucas Hirsch-gedicht, geen geld, en mij krijg je er dan gratis bij. Binnenkort in de webshop van The Irrational Library.