dinsdag 11 december 2012

Filmpje

Mijn goede vriend Andy is een ex-profvoetballer. We leerden elkaar kennen toen ik nog als journalist voor een voetbalblad werkte. Ik moest hem een keer interviewen. Andy speelde destijds in Italië en ontving mij bij hem thuis. Na het interview bleven we nog lang napraten. We bleken in dezelfde soort achterstandswijk te zijn opgegroeid en we waren ongeveer even oud. Hoewel hij geen al te lekkere wijn schonk, dronk ik iedere keer netjes mijn glas leeg. Toen ik beschonken mijn hotel op wilde zoeken en aan Andy vroeg of hij een taxi voor me wilde bellen, pakte hij mijn arm vast. ‘Pik,’ zei hij, ‘waarom blijf je niet hier slapen, dan kun je morgen de training bekijken.’ Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag ging ik mee naar de training. Na afloop signeerde Andy zijn trainingsshirt voor me en vloog ik naar huis om het interview uit te werken. Andy hoefde het interview niet te accorderen. ‘Als je de essentie van het gesprek maar weten te vangen, pik,’ zei hij.
Na het interview hielden Andy en ik contact. Af en toe zocht ik hem op. Niet als journalist, maar nu als vriend. Als hij in Nederland was, kwam hij bij mij op bezoek. Dan wilde hij altijd steengrillen. Het werden lange, gezellige avonden. Andy bracht altijd wijn mee. Hoewel hij steeds rijker werd, ging zijn smaak er niet op vooruit. Ik dronk natuurlijk gewoon door. Als twee vrienden samen wijn drinken, is het alsof je elkaars bloed drinkt.

Inmiddels is Andy gestopt met voetbal. Ik werk niet meer voor een voetbalblad, maar in een dierenwinkel. We zijn allebei steeds dikker aan het worden en hebben besloten samen drie keer in de week te gaan zwemmen. Om wat kilo’s van onze harige buikjes af te zwemmen.
Als ik met Andy in het zwembad ben, vind ik het altijd spijtig dat we in aparte kleedhokjes zitten. Ik vind het mooi om naar zijn tatoeages te kijken, die over zijn lichaam bewegen als hij zijn spieren aanspant. Na afloop drinken we dan nog een paar glazen wijn. Ik zorg dat ik degene ben die bestelt, Andy betaalt. Daarna zet Andy me thuis af. Ik moet meestal de volgende dag weer werken, Andy gaat dan vaak nog een filmpje huren.
Op een avond lag ik om half elf in bed. Ik zou de volgende dag weer vroeg moeten werken. Ik lag nog wat te lezen in Trout Fishing in America van Richard Brautigan. Het raam stond open, zodat ik in bed kon roken en toch in een frisse kamer zou slapen. Ik hoorde hoe er een auto onder mijn raam stopte. ‘Joubert!’ hoorde ik iemand roepen, ‘Joubert!’ Andy! Dat was de stem van Andy! Ik stapte uit bed en keek uit mijn raam. ‘Andy? Wat doe jij hier?’ vroeg ik. ‘Ik vroeg me af,’ schreeuwde Andy naar boven, ‘of je zin hebt om weer eens bij mij te komen slapen, net als vroeger!’ ‘Is je vriendin dan niet thuis?’ vroeg ik fluisterend. ‘Ze is een week op vakantie, met de hondjes!’ riep Andy. ‘Ik kom,’ fluisterde ik, ‘maar stop alsjeblieft met schreeuwen.’ ‘Wat?!’ schreeuwde Andy. ‘Schreeuw niet zo!’ riep ik terug. ‘Oké!’ schreeuwde Andy. Ik kleedde me aan, legde een bladwijzer tussen mijn boek en liep naar beneden toe.

Een kwartier later waren we bij Andy thuis. Hij zei dat hij zin had om een filmpje te kijken, op de grote televisie in zijn slaapkamer. ‘Goed,’ zei ik. We gingen naar zijn slaapkamer. Op zijn bed had hij twee Ajax-pyjama’s klaargelegd, alle twee keurig uitgespreid. We trokken onze kleren uit. ‘Wat een mooie pik heb jij,’ zei Andy toen hij mijn pik zag. Hij begon mijn pik te strelen. Omdat de tepels van Andy ook al hard waren, streelde ik ze. ‘Oh, lieve Andy,’ kreunde ik terwijl ik zijn tepels streelde, ‘hier heb ik lang van gedroomd.’ ‘Ik ook, lieve Joubert,’ antwoordde hij geil. Mijn hand ging langzaam naar beneden, naar zijn vagina. We lieten ons op het ronde bed van Andy vallen. Ik begon hem te vingeren, terwijl Andy me pijpte. We kreunden van genot en kwamen heerlijk klaar. Vervolgens begon ik met mijn mond aan zijn tepels te sabbelen.
Na nog een poosje met elkaar gespeeld te hebben, strekten we ons uit en gingen we dicht tegen elkaar aan liggen. De pyjama’s trokken we niet aan. Andy zei dat hij net een filmpje had gehuurd, Zombieland. Hij had hem al vier keer gezien, maar vond de film iedere keer toch weer spannend. We zetten de film op en ik streelde Andy over zijn tatoeages. Andy zei dat hij mijn naam op zijn lichaam gingen laten tatoeëren. Ik mocht zelf een plekje uitzoeken. Daarna knipoogde hij naar mee. Na elkaar nog wat gekust te hebben, vielen we hand in hand in slaap. Omdat we het zo naar onze zin hadden, hebben we nog regelmatig seks met elkaar. Zijn vriendin en de hondjes weten er lekker niets van. Wel hoop ik dat Andy binnenkort eens een andere film huurt dan Zombieland, hoe spannend die film ook is.